Кампания "Споделяме музика, емоция, култура" 2014
24 септември 2014

През втората половина на юни 2014 Българската музикална асоциация бе сред основните организатори на една нестандартна, неочаквана и успешна кампания, която се осъществи под мотото „Споделяме музика, емоция, култура” в подкрепа на българската музика, защитата на авторските и сродните права у нас, както и за кандидатурата на София и Югозападен район за Европейска столица на културата 2019.

От 17 юни до 1 юли в 10 флаш моб концерта и заключителен благотворителен 3-часов концерт на ключови места в центъра на София се включиха над 250 музиканти от най- различни жанрове от джаз , поп и рок през класическа музика, фолклор и хип хоп и обединиха артисти от няколко генерации. Всички те се отзоваха на поканата на БМА и споделиха безвъзмездно своята музика с жителите и гостите на столицата ни.

Сред музикантите бяха Нено Илиев, Венци Такев, D2, Мастило, Рафи и Жана Бергендорф, „Импулс”, Марияна Попова, Дани Милев, Venzy, Апо&Невена, Калин Вельов, Кайно йесно слонце, квартет „Ева”, Румънеца & Енчев, Скандау&Любен Петров, Delta Roosters, камерни състави от НМУ „Л. Пипков” и много други. A заключителният концерт бе и със специалното участие на Антони Дончев квартет, Теодоси Спасов, Ялдъз Ибрахимова и Васил Петров и Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов”.

Концертите бяха на емблематични за града места: площадът пред Народния театър и Градската градина, подлезът на Софийския университет, метростанцията до стадион „Васил Левски” и пешеходната зона на бул. „Витоша”. А два специално брендирани за кампанията трамвая се движеха в продължение на месец по една от най-дългите линии в София: 12.

„Споделяме музика, емоция, култура” създаде прецедент без аналог за сътрудничество между МУЗИКАУТОР, ПРОФОН, БМА и БХХА с подкрепата на БАМП в коректно и много успешно партньорство със Столична община. Събитията в кампанията бяха в подкрепа на българската музика, на уважението на труда на музикантите и в защитата на правата им като автори и изпълнители.

Споделяме музика, емоция, култура” бе отразена от значителен брой медии. Партньори на кампанията бяха БНТ, БНР, БНР Радио Бинар (БНР), НОВА TV, BG MUSIC CHANNEL, Дарик радио, BG Radio, Radio Nova, информационна агенция Focus, вестниците Монитор, Телеграф и Новинар, Cross, Fame, Факти, Mail.bg и Radar.bg.

Официалните репортажи от кампанията, live изпълненията и интервютата с участниците в десетте флаш моб концерта, както и някои от най-интересните видео материали и статии от медиите можете да видите на официалната фейсбук страница на кампанията:  Споделяме МУЗИКА, ЕМОЦИЯ, КУЛТУРА.

Фото галерия от заключителния благотворителен концерт на кампанията на 1 юли 2014 в подкрепа на пострадалите от наводненията в края на юни вижте тук (link) .

Очаквайте следващите етапи на кампанията през 2015 в София и страната …

Чуй музиката и ни последвай в социалните мрежи
Мобилно приложение

“Музикалният гид на сценичните пространства в България“ е резултат от двугодишния проект за широкообхватно картографиране на музикалния сектор в страната, който БМА стартира през 2020 г. като част от своите секторни инициативи. Целта на проекта е да подобри информационното осигуряване и да подпомогне разработването на ефективни културни политики и финансиращи механизми.

Приложението е отворено за всички сценични пространства в България, като предлага лесен и бърз достъп до обширен масив от данни. Това дава възможност на артистите – изпълнители да планират своите дейности без да губят време в допълнителни проучвания, което прави процеса по-ефективен и лесен.

Вярваме, че този продукт ще бъде от голяма полза не само за музикалния сектор, но и за всички останали сценични изкуства, като ще спомогне за по-лесното им интегриране и развитието им в културната сцена на България.

 

Прочети още
"